Ellátogattunk Svájc egyik legkáprázatosabb vidékére, a Jungfraujoch régióba

A Jungfraujoch régió – melynek közepén magasodik a Jungfraujoch hegy, lábánál pedig ott lubickol a Brienzi- és a Thuni-tó között Interlaken – káprázatos vidék.

1140

Innen indulunk a Jungfraujoch hegycsúcsra, melyet enyhén túlozva Európa tetejének neveznek (Top of Europe). A hegy csúcsa egyébként 3454 méter magasan van, és egy bájos fogaskerekű vonattal (Jungfraubahn) lehet rá felkapaszkodni; fent bámulatos kilátással a hófödte világra. Interlakenből először Lauterbrunnenbe mentünk, majd tovább vonatoztunk Klein Scheidegg felé, ahol átszálltunk a már említett fogaskerekűre és tovább kaptattunk a Jungfrau tetejére. A szerelvény szép lassan indult el a gleccser felé, majd begurult a hegy gyomrába.

A leghátsó kocsiból néztük, ahogy eltűnünk a sziklában, majd jó néhány perc múlva megállunk egy zárt “metróállomáson” Eigerwandnál. Itt szerencsétlenségünkre nem tudtunk rácsodálkozni másra, csak a kilátóablakok mögötti tejfehér masszára. Még vagy 10 percig robogtunk egyre feljebb, mikor megláttuk a táblát – Top of Europe. Megkerülve a kínai és japán turisták tömegeit beirányoztuk a gyorsliftet, mely felrepített bennünket a Szfinx-kilátó tetejére. Sapka, kesztyű készenlétben, irány a -10 fok és hóesés áprilisban – ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Előttünk az Aletsch-gleccser, a Világörökség része, amit már a vonat ablakából is megcsodálhattunk, körülöttünk pedig mindenütt csak hósipkás csúcsok. Felejthetetlen élmény!

A Jungfraubahn 100 éves évfordulójára, 2012. április elsején a hegycsúcs egy újabb attrakcióval gazdagodott. Az Alpine Sensation névre keresztelt, 250 méter hosszú élménysétány közvetlenül összekapcsolta a kilátóteraszt és a Jégkastélyt a hegy belsejében. Itt bent az új „körút” fény és hanghatásokkal tarkítva a látogatók elé tárta a hegy és a vasút kialakulásának történetét, a dolgozók kemény munkáját. Mi is keresztül mentünk rajta, hogy végül egy jégvilágban, 20 méterrel a jégtakaró alatt lyukadjunk ki.

Míg mi a jégfolyosókon csúszkáltunk, lent alattunk a völgyben már teljes erőbedobással készültek a szervezők és a svájci közönség az ország egyik legnagyobb – bár az időjárástól jócskán függő – kültéri koncertjére, a SnowpenAir rendezvényre. A partit évről évre az Eiger, a Mönch és a Jungfrau lábánál fekvő Klein Scheidegg turistaközpontban rendezik meg. Meg kell hagyni ennél csodásabb környezetet nehéz találni egy ilyen programnak.