Fedezzük fel együtt a görögországi Fira városát!

Santorini szigete egy olyan hely, ahol mindenki megpihenhet. Tengerbe nyúló sziklafalai, a zafírkék víz, a gyönyörű tájak, nem lehet belőlük eleget látni. Fira városa is ezek közé a szépségek közé tartozik Nem véletlen, hogy mi itt találtunk nyugalomra.

1171

A kalderára – vulkáni szikla tetejére – épült, háromszáz méter magasan egyensúlyozó Fira mindössze 200 éves. Igen zsúfolt, de tökéletes kiindulópont, ha Szantorini más részeit is fel szeretnénk fedezni. De maradjunk egyelőre a görögországi Fira városánál – a 600 lépcsőfok, ami a kikötőtől felvezet a városba nem is tűnik annyira soknak ennyi szépség láttán. Ha vállaljuk a megmérettetést gyalog is felmászhatunk az emelkedőn, vagy választhatjuk a felvonót, a lényeg, hogy ahogy egyre haladunk fölfelé, úgy tárul ki előttünk a táj, alant a kéklő tengerrel és a hegyoldalban üldögélő házikókkal.

Fira a legismertebb település a szigeten, nagyon élettel teli, rengetegféle – összesen 115 – hotel és apartman közül választhatunk, illetve sokfajta éttermet és bárt találunk. A legjobb helyek pedig mind egymás hegyén-hátán állnak a keskeny utcácskákban.
A főtéren tetőzik a hangulat, itt látszik valójában, milyen egy echte görög város. Bár nyáron Fira hemzseg a turistáktól, mégis bájos, és igazán egyedi görög nyaralást tartogat az ideérkezők számára. Fehérre meszelt, vulkanikus kőzetből épült házain megfigyelhető a velencei hatás, melyet a keresztények honosítottak meg még a középkorban. Fira képeslapra kívánkozó lapos tetős, vagy kék kupolás házai mindenkit elvarázsolnak.

Fira leghangulatosabb, legszebb utcája a Plátia Firosztefáni, ahol az Ájiu Miná templom is található: a kék kupolás, fehér harangtoronnyal rendelkező templom Fira egyik jelképe. És ezt a sztárok és hírességek is megbecsülik. Ha szerencsések vagyunk sokukkal találhatjuk szembe magunkat, egy kiadós kora délutáni séta során.