Ha egyszer láttad Krakkót, többé nem felejted el a hangulatát!

Egy olyan helyet keresel, ahol a kultúrának és a történelmi érdekességeknek semmi sem szab határt? Akkor irány Krakkó. A lengyel város egy kincses ládika, mely több építészeti remeket és emlékművet rejt, mint bármelyik másik lengyelországi város.

1169

A kötelező látnivalók közé tartozik a Wawel, Krakkó óvárosa, a zsidó negyed és a város csodás főutcája is. Két napot legalább szánj a felfedezésére, de a négy nap az igazi – így megízlelheted kiváló éjszakai életét, bejárhatod reggel a piacot és a környéket is bejárhatod, mert hát bizony van mit látni!

Mi késő este érkeztünk meg Krakkóba, de ez nem tartott vissza bennünket egy belvárosi sétától. Kisbuszunkat a főtérhez közeli utcában hagytuk, gondolván, így több időnk marad az éjszakai andalgásra. Pár perc séta után már a nyüzsgő főtéren találtuk magunkat.

A tér még így este is lenyűgöző, élettel teli nagyvárosi képet mutatott. A pompás és fényűző luxuséttermek mellett jól megfértek az apróbb teraszos fogadók ahol idősebb párok vacsoráztak, a padokon pedig fiatalok mulattak hangosan. Felkapott és magával sodort minket a tér lendülete, így végül mi is egy söröző teraszán kötöttünk ki. Utána pedig felkerekedtünk és a meleg lámpák fényében olvadozó macskaköveken elindultunk az orrunk után. Az egész este olyan volt akár egy álom; mulatókból kiszűrődő zenével, finom illatokkal és boldog gondolatokkal.

A hosszúra nyúlt éjszakát követően, másnap a Wawellel kezdtük a napot, ami minden krakkói TOP lista elején van. A Királyi Vár – amely az alatta elterülő dombról kapta a nevét – a lengyel királyok koronázási helyéül szolgált és arra is rendesen rászolgál, hogy elsődleges látnivalónak kiáltsák ki. A vár falain belül található az impozáns Székesegyház, vagyis a Katedrális, mely az egyik leghíresebb épület a várban.

A Wawel-dombon található még egy szép kert és egy hangulatos, történelmi udvar is, melyeket reggel 6-tól naplementéig látogathatjuk. A Királyi Várban azonban még több látnivaló vár ránk. Állandó kiállításai között vannak a királyi fogadótermek, a magánlakosztályok, a királyi kincs- és fegyvertár, a “Kelet művészete” és az “Elveszett Wawel” történeti kiállítás. A Wawel-dombon egy fél napot is el lehet tölteni, így aztán figyeljünk az időre, mert a programból nem maradhat ki az óváros és a hangulatos zsidónegyed sem.

Ha pedig utolsó napunk végén egy csöndes és kihalt sikátorban ér minket az éjszaka, melyet csak a Hold és az utcai lámpák sárgásan pislákoló fénye világít meg; füleljünk jól. Mert a főtér tornyának ablakában mindig megjelenik a trombitás, és eljátssza a híres „hajnalt” ahogy teszi azt minden nap. A felcsendülő zeneszó, amely egy lengyel hősi halott tiszteletére hirtelen megszakad, olyan, mint maga Lengyelország: kissé bús, de mindig gyönyörű.