A világ 10 legjobb túraútvonala

Elő a túracipőkkel és a kiránduló felszerelésekkel, itt az ideje egy szabadtéri kiruccanásnak.

1198

Az egyik legjobb módja egy idegen ország megismerésének az, hogyha a földjein járunk, a csillagok alatt alszunk, a természet szépségét csodáljuk, és a mosolygó helyiekkel találkozunk. Alább 10 világraszóló túraútvonalat mutatunk be.

Annapurna Circuit

Ez az ősi kereskedelmi útvonal amellett, hogy a világ egyik legszebb túraútvonalának számít, már 1997 óta elérhető az erre térő kirándulóknak. A teljes hossza vita tárgyát képzi ugyan, de valahol 160 és 233 kilométer között van. A sebességünktől függően 15-25 nap között teljesíthető. Az út során többek között elérhetjük a Thorung La hágót, melynek legmagasabb pontja 5486 méter magas, a napfelkeltét pedig a Poon Hill égbeszökő csúcsain keresztül csodálhatjuk meg. A kempingfelszerelésünk ide nem fog kelleni, mivel rengeteg olcsó hotelt találunk majd a túraútvonal mentén.

Inca Trail a Machu Picchu-hoz

Az Inka Ösvény azon szakasza, amelyik a Machu Picchu-hoz vezet, a világ egyik leglátogatottabb túraútvonala. A rendkívül szép túra, viszonylag rövidnek tekinthető, de menet közben rengeteg mindennel találkozhatunk a hófödte Andoktól kezdve egészen a zamatos trópusi dzsungelig. A túra ötödik napján a fenséges Sun Gate-n haladunk keresztül, ahol minden idők legszebb látvány tárul a szemünk elé – Machu Picchu minden képzeletet felülmúló ősi romvárosa (remélhetőleg felhők nélkül).

Camino de Santiago

A Szent Jakab-út a legjelentősebb keresztény zarándokutak egyike volt a középkorban, mára egy sokak által közkedvelt túraútvonal. A franciaországi Pireneusokból indul és Spanyolország felső részén áthaladva Santiago de Compostela-ban ér véget. A nagyjából 805 kilométer hosszú útszakasz a nyári hónapokban abszolút népszerű és éppen ezért zsúfolt is, így ha egy kis magányra vágynánk, érdemes a holtidényben érkeznünk. Egy kis további ösztönzés: a túra során, ha szerencsénk van, ráakadhatunk a ’fuente de vino’-ra, ami egy működő bor-szökőkút. Egészségünkre!

The Snowman Trek

Ezt a túraútvonalat nem érdemes elkezdeni, ha a tüdőnk nem bírja szusszal. Az emberfeletti magasságokban 11 különböző útvonalon több mint 14.000 láb (4267 m) magasságba is felkapaszkodhatunk a Tibet-Bhután-i határon. Az út mágikus, sziklákon lévő buddhista templomok és félreeső falvak mentén vezet majd el, melyek szélfútta mosolyú emberekkel vannak tele. Nagyjából 24 nap alatt teljesíthető az útvonal, de a tökéletes időablak sajnos nagyon rövid, szinte csak októberben tekinthető teljesen tisztának az időjárás.

Kungsleden (The Kings Trail)

Észak-Svédország a nyári hónapok alatt abszolút túrázási mennyországnak számít és ezen a 275 mérföld (442 km) hosszú útvonal során mérhetetlen méretű érintetlen természet és végtelen napsütés vesz majd körül (az alváshoz feltétlen vigyünk szem-maszkot). A túraútvonal az északi Abisko-ban kezdődik és a délebbre lévő Hemavan-ban ér véget; rengeteg rusztikus kunyhó áll rendelkezésünkre a túra alatt. Kungsleden négy nemzeti parkot is érint és egy természetvédelmi területet, valamint ha elég szerencsések vagyunk még a Mikulás szarvasaival is találkozhatunk.

West Highland Way

A Skót Felföldön járunk. A 154 kilométer hosszú útvonal olyan hangulatot áraszt, hogy egy csapásra a Hegylakó, vagy a Rettenthetetlen című film kulisszái között érezzük magunkat, csak a harci balták most otthon maradtak. Ha szeretjük a zöldet, abból rengeteg félét fogunk itt látni, mivel ez a túra a romantikus és képeslapba illően szép Skót Felföldön vezet keresztül. Az időjárás mindig kiszámíthatatlan ugyan, még a nyári hónapokban is, ezért mindenképpen vigyünk magunkkal meleg ruhákat és esőkabátot.

Sentiero Azzurro (The Blue Trail)

Ha észveszejtő szépséget és az egész család által teljesíthető útvonalat keresünk, akkor ez a nekünk való. A Kék Ösvény a Cinque Terre 5 faluját köti össze, és egy nap alatt teljesíthető is. Az útvonal sziklás partokat és képbe illő szőlőskerteket érint olyan kellemes kis faluk mellett, melyekhez hasonlót még nem valószínű, hogy tapasztaltunk. A nap végére, a lábaid helyett inkább a nyakad lesz a legsajgóbb testrészed, mivel bármerre is nézel mindenhonnan csak a lenyűgöző táj köszön vissza.

Pays Dragon

Ha szeretünk kirándulni, nem valószínű, hogy Afrika az első helyen szerepel, de ez az elrejtett drágakő biztos előhozza a bennünk rejlő Indiana Jones-t. A Nyugat-Afrika-i síkságon elterülő útvonal a fenséges Bandiagara lejtő mellett, valamint elhagyatott szikla lakások mellett halad el. Az egész terület egzotikus szépsége biztosan a kedvünkre való lesz és a barátságos helyiek is örök emléket hagynak majd bennünk.

The Routeburn Track

Ez a viszonylag rövid szakasz (3 nap alatt teljesíthető) különösen a kilátásra és a természetes szépségre helyezi a hangsúlyt. A majdnem 20 mérföld (32 km) hosszú túraútvonal 2 nemzeti parkot is érint, Fiordland-et és Mount Aspiring-ot, a túra során pedig vadon élő madarak sokaságát láthatjuk. Mindezek mellett továbbá hegycsúcsok, tavak, vízesések és folyók lélegzetelállító látványát élvezhetjük.

Haute Route

Ez a lenyűgöző útvonal a túrázó világ csúcspontja, mivel a világ leghíresebb csúcsait is érintjük (Mont Blanc és Matterhorn). A túraútvonal neve „magas út” és nagyjából 12 napig tart amíg a 111 mérföldnyi (178 km) távot a franciaországi Chamonix-völgyből a svájci Zermatt-ba megtesszük. Frissítsük fel a francia tudásunkat, mert a kis faluk mentén igencsak jól jöhet.